Zátoka Anthony Quinn

Zátoku Anthony Quinn najdete na pobřeží řeckého ostrova Rhodos. Leží v jeho východní části. Hlavní ostrovní město Rhodos je odtud vzdálené jen několik kilometrů.

A jak se k zátoce Anthony Quinn dostanete? Pokud pojedete od města Rhodos, vydejte se po pobřežní silnici. Ta spojuje hlavní město s letoviskem Lindos. Následně odbočte u Faliraki doleva. Pak už stačí jen pokračovat dále směrem k moři.

Cesta k pláži Anthony Quinn se po chvíli rozděluje. Směrem vlevo vede k zátokám Ladiko a také k Anthony Quinn. K té první zátoce, tedy Ladiko, přijedete po ujetí vzdálenosti asi 1 kilometru. Na pláž Anthony Quinn se dostanete po dalším necelém jednom kilometru. U této pláže silnice končí a dále nevede. Zde můžete své auto či skůtr zaparkovat a vydat se k moři.

Zátoku s pláží najdete na skutečně krásném místě ostrova Rhodos. Zátoka je obklopena kolem dokola prudkými stěnami skal. Povrch pláže Anthony Quinn tvoří hlavně oblázky. Moře podél pobřeží je tady průzračně čisté. Pláže se svažuje do vody jen skutečně pomalu. Moře tu je tak ideální i ke koupání malých dětí.

Místo je oblíbené nejen mezi milovníky slunění a koupání, ale také mezi vyznavači šnorchlování. Viditelnost pod hladinou moře je zde totiž více než dobrá. Nic vám tak v moři podél pláže Anthony Quinn nebrání v poznávání pestrého podmořského světa.

Jak možná již název zátoky napovídá, získala zátoka své pojmenování na památku mexicko - amerického herce Anthony Quinna. Ten zde totiž v 60. letech minulého století natáčel snímek z období 2. světové války. Film se jmenuje Děla z Navarone, v angličtině Guns of Navarone.

Na základě rozhodnutí místní rady mu dokonce v 60. letech zátoku věnovali. Na konci 20. století bylo ovšem toto rozhodnutí zrušeno. Nicméně název zátoky se už nezměnil.

Nějaký stánek s občerstvením tady přímo u moře nenajdete. Můžete se ale z páže Anthony Quinn vypravit do nedaleké taverny. K ní se dostanete během chvilky po pár schodech. Kromě chutného jídla z ní budete mít i krásný výhled na přilehlé moře a pláž.

Pokud vás už nebude bavit lenošení na pláži, můžete podniknout nějaké pěší výlety do okolí. Třeba do blízkého letoviska Faliraki. Cesta k němu vede po malém kopečku. Hezká je také procházka na malou náhorní planinu, ze které budete mít skvělý výhled po okolí pláže Anthony Quinn.

Na cesty v každém případě doporučujeme nějakou pevnou obuv. Okolí zátoky je z větší části skalnaté a kamenité.